Konec blogu - se odkládá

Po osmi letech nastal, zdá se, nevratný konec bloku. Jak v roce 2008 začal ME, tak v roce 2016 symbolicky reportáží z ME skončil. Dále budu něco sporadicky publikovat na Facebooku, než se definitivně odeberu do OB historie :) A navíc přestali fungovat Kapříci...

neděle 11. května 2008

Nominačky na ME Lotyšsko 2008

4x supr výkon= pěkná nominačná vizitka a přímá nominace. Ale jaký to vlasně doopravdy bylo?

Ač se česká sezóna ještě pořádně nerozběhla, už tu byly první důležité závody, závody které berou reprezentanti vážně a na které nejezdí potrénovat, jak to někdy bývá třeba na federálech. Nominačky v Prostějově byly důstojnými závody, které nás opravdu prověřili. A kdo se chtěl poměřit s českou repre, měl šanci, byly přeci "open".

Od červeného čtvrtka až po sluvešnou neděli jsme pobývali v Prostějově v Hotelu Tenis club, někomu možná známého z Mistrovství Moravy 2008. A poprvý jsem nebyl na dospělích nominačkách ze Sparty sám. Ivule s Liškou byli příjemnými parťáky a bylo určitě výhodou, že jsme si mohli během závodů vytvořit takřka klubovou atmosféru (i když Liška nedorazil). Snad nezůstane jen u nás tří a naši dorostenci (Marek Modrý) nás budou následovat.


Čtvrtek - závod číslo 1: Middle
Boj o přímou nominaci začíná. Prostor závodu podobný jako 3.etapa Šuperského divočáka - tehdy mapa 1:7500 (ve skutečnosti 1:8300 Homer: Doh! dnes 1:15000) + plus nově zmapovaný prostor na jihu. Radovan postavil do lesa 30 kontrol, očekává se rychlý ale orientačně náročný závod. Middle je disciplína, který mi relativně nejvíc jde. A rád bych to dnes potvrdil. Včera mi to běželo, nohy jsou ok, ale to mnohem důležitější je v hlavě.

Trať je postavená perfektně a nabízí pěkný závodnický zážitek v různých terénech. Úvodní technickou pasáž ve skalkách probíhám s naprostou mapovou kontrolou. S Bingem se přetahujem o průběžné první místo. Bohužel po oražení 7.k. se přehlídnu a vybíhám ke kontrole číslo 9. Bohužel prvních 200 metrů obou postupů si je dost podobných a než objevím chybu, výrazně ztratím.
Takhle pokazit dobře rozběhlý závod není příjemně, o to těžší je dostat se znovu do závodu, naštěstí se během dalších dvou kontrol srovnávám. Závod je dlouhý a náročný, ostatní snad budou taky chybovat. Ke konci závodu moc chci získat pár cenných vteřin a to znamená jen pravý opak. Ale v cíli jsem překvapivě třetí. Kazím vítězný sen Osvalda Kozáka, ale to už se do cíle řítí Bingo, taktéž v lese trochu ztratil, ale takovou školáckou chybu jako já neudělal a naděluje mi 5 minut. Překvapení dnešního dne : 5. Osin, 6. Já. Na takovéhle trati ale nelze mluvit o náhodě.

Pátek 16:00 - Závod číslo 1: Sprint
Pro někoho možná nervózní čekání až do pozdního odpoledne na 12ti minutovou show. Každý dělá jak umí :smile: Radovan avizoval sprint dle konceptu IOF, takže žádná orieňtácká lahůdka jako 4. etapa Hanácké zimní ligy se neočekávala. Přesto se běžel zajímavý závod. Dvouminutový startovní interval zabránil různým náhodným výsledkům seběhnuvších lidí a každý musel jít sám za sebe. Nepotkat při sprintu ani človíčka, to se často nestává.
Já osobně jsem bral nominačky jako první velký test po dlouhé zimní pauze. Trať nás provedla stejným prostrem jako již zmniňovaná zimní liga, která se tehdá běžela jako závod NP-Cupu a který mi náramně sedl. Dnes se mi ale běželo tak nijak, ani dobře ani špatně. Pár vteřinových zaváhání, v momentě kdy orazím sběrku s napětím čekám na první Radovanovi slova. Výbuch nebo dobrý? Vedeš o půl minuty. Trochu úleva. Nakonec ale končím pátý, Bingo se Sosákem dnes běží výborně a ztrestal všechna má zaváhání. (ale tak to má být ;-)
Zaslechnuto v cíli: Zvědavý divák: Tak co Osine? Co sběrka? Ještě že ti Lála poradil!
Osin: Já to věděl i bez něj...

Sobota - závod číslo 3: Klasika přeci jen trošku královská :wink:
Výměna mapy nasvědčuje, že proběhneme celý les dvakrát, jen 14 km, že to nebude závod, na který budeme vzpomínat s respektem jako na klasiku z Vizovic. Jenže nelze než říct: Radovan opravdu stavět umí! Já ho važně nechci celý članek chválit, dyť já už vím, že jedu :wink:, prostě to tak bylo. Klasika prošperkovaná volbami postupu i těžšími dohledávkami (zlváště na závěr trati, kdy se více chybuje). Snad se objeví rozbor v dalším čísle časopisu OB.
Poslední závod, boj o poslední místa (nebo místo)? Někteří z favoritů dosud nepředvedli přesvědčivý výkon, bude drama?
Většina závodníků se nevyvarovala chybám, ať už špatné volby postupu či dohledávky. Největší touhu po vítězství ukazuje Sosák(Binga nepočítám), přestože i on neběží ideální závod, dnes to stačí. Navíc průběžně vede už od 4. kontroly. Vybíhá si přimou nominaci. 3 minuty za Sosákem končím já, do třetice super výkon, ale ne příliš přesvědčivý výkon, slabé chvilky střídaly dobré.
Jarní prověrka formy skončila chvalitebně, ale do Evropy je potřeba vychytat mouchy...

Neděle - závod číslo 4: One man relay :wink:
To byla píčovina, jak jsem čekal. Betovi bouchly saze a mně uletěly včely, přesto jsem předvedl solidní výkon a kouč mě konečně může oficiálně nominovat na ME. I když byl vlastně nominovanej už od mistrovství Moravy...

Žádné komentáře: